Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі послуг на постачання/закупівлю електричної енергії постачальником універсальних послуг відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей
Інформація про Замовника:
Найменування: ОЛЕКСАНДРІЙСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
Категорія замовника: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Ідентифікаційний код замовника в ЄДР: 04387119
Місцезнаходження замовника: 35320, Україна, Рівненська область, Рівненський район, с. Олександрія, вул.. Свято-Преображенська, буд.66
Контактна особа замовника, уповноважена здійснювати зв’язок з учасниками: Алла Макарова, +380362273237, uo_olotg@ukr.net
Інформація про предмет закупівлі
Назва предмету закупівлі: Постачання/закупівля електричної енергії постачальником універсальних послуг
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): «код за ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія».
Вид процедури закупівлі: Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Розмір бюджетного призначення: 1 162 696,99 грн. (один мільйон сто шістдесят дві тисячі шістсот дев’яносто шість гривень, 99 копійок) з ПДВ.
Підстави для здійснення закупівлі: відповідно до абз. 6 п.п. 5 п. ІЗ Особливостей «Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: 5) роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб ’єктом господарювання в одному з таких випадків:
укладення договору про закупівлю з постачальником "останньої надії" або з постачальником універсальної послуги на постачання електричної енергії або природного газу».
Обгрунтування підстави для здійснення:
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов'язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 8 лютого 2025 року строком на 90 діб.
Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання цієї норми Закону урядом були прийняті Особливості. Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за абз. 6 п.п. 5 п. 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту),
вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1.5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: 5) роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: укладення договору про закупівлю з постачальником “останньої надії” або з постачальником універсальної послуги на постачання електричної енергії або природного газу.
Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на період до кінця 2025 року.
Відповідно існує потреба у здійсненні Закупівлі.
Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922 зі змінами встановлено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об'єднаних територіальних громад.
Законом Укарїни «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 року № 2019-У 111 зі змінами та Правилами роздрібного ринку електричної енергії зі змінами (далі - ПРРЕЕ), які затвердженні Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №312 від 14.03.2018 року, визначено правові, економічні та організаційні засади функціонування ринку електричної енергії, які регулюють відносини, пов'язані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем. постачанням електричної енергії для забезпечення надійного та безпечного постачання електричної енергії споживачам з урахуванням інтересів споживачів, розвитку ринкових відносин, мінімізації витрат на постачання електричної
енергії та мінімізації негативного впливу на навколишнє природне середовище.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» включено до Переліку постачальників універсальних послуг на закріпленій території, затвердженого постановою НКРЕКП від 26.10.2018 року №1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих споживачів постачальнику електричної енргії . на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території».
Функції постачальника універсальних послуг на території Рівненської області виконує ТОВ «РОЕК», яке згідно Постанови НКРЕКП № 429 від 14.06.2018 (розміщена на сайті http://www.nerc.gov.ua) має ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу. Інша альтернатива отримати електричну енергію на умовах універсальної послуги відсутня, оскільки абз. 4 ч. 2 ст. 63 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що: «...У межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. Побутові та малі непобутові споживачі мають право на отримання універсальних послуг на недискримінаційних засадах.» Враховуючи вище викладене, керуючись нормами п. 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про
публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затвердженні Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2021 року №1178. беручи до уваги те, що договір про постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги може бути укладено лише з одним постачальником через відсутність альтернативи, а також зважаючи на те . що постачання електричної енергії для побутових споживачів (в тому числі гуртожитків) за фіксованим тарифом може забезпечити виключно постачальник універсальних послуг, також постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги є економічно вигідним для Замовника, з метою дотримання встановлених державою прав - малого непобутового споживача, Замовником, як виняток, прийняте рішення про укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу.
Умова придбання замовниками товарів, робіт і послуг шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до абз. 6 п.п. 5 п. 13 Особливостей «Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1.5 мли. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: 5) роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб'єктом господарювання в одному з таких випадків: укладення договору про закупівлю з постачальником "'останньої надії” або з постачальником універсальної послуги на постачання електричної енергії або природного газу.