Олександрійська сільська рада
Рівненський район Рівненська область
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Положення про відділ бухгалтерського обліку та звітності

Дата: 14.05.2021 22:45
Кількість переглядів: 742

Фото без опису

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення сесії

Олександрійської сільської ради

02.08.2022  № 1800

ПОЛОЖЕННЯ

про відділ бухгалтерського обліку та звітності

Олександрійської сільської ради

 

І. Загальні положення

 

1. Відділ бухгалтерського обліку та звітності (далі – відділ) є структурним підрозділом апарату Олександрійської сільської ради без статусу юридичної особи, може мати власні бланки та штампи.

2. Працівники відділу підпорядковуються сільському голові та головному бухгалтеру.

3. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України; Бюджетним кодексом України; законами України; Указами та розпорядженнями Президента України; постановами Верховної Ради України; постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України; наказами і інструкціями Міністерства фінансів України та Державної казначейської служби України; рішеннями Олександрійської сільської ради (далі – сільської ради), виконавчого комітету та розпорядженнями сільського голови; положенням про Відділ.

4. Робота Відділу здійснюється під керівництвом головного бухгалтера, який призначається і звільняється з посади сільським головою згідно з законодавством про службу в органах місцевого самоврядування.

 

ІІ. Основними завданнями відділу є:

 

- забезпечення ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності сільської ради;

- забезпечення відображення у документах достовірної та у повному обсязі інформації про господарські операції і результати діяльності, необхідної для оперативного управління бюджетними призначеннями (асигнуваннями) та фінансовими і матеріальними ресурсами;

- забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов'язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов'язань, здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань;

- забезпечення контролю за наявністю нерухомого і рухомого майна, використанням фінансових і матеріальних ресурсів відповідно до затверджених нормативів і кошторису;

- запобігання виникненню негативних явищ у фінансово-господарській діяльності, виявлення та мобілізація внутрішньогосподарських резервів;

- забезпечення подання фінансової та бюджетної звітності, статистичної та податкової звітності  у порядку, встановленому законодавством.

 

ІІІ. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:

 

1. Здійснює бухгалтерський облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку, в тому числі з використанням уніфікованої автоматизованої системи бухгалтерського обліку та звітності.

2. Організовує реалізацію бухгалтерського обліку за такими складовими:

-         облік доходів та витрат;

-         облік грошових коштів на рахунках установи;

-         облік розрахунків по заробітній платі;

-         облік розрахунків з бюджетом та позабюджетними соціальними фондами;

-         облік розрахунків з підзвітними особами;

-         облік розрахунків з іншими дебіторами і кредиторами;

-         облік необоротних активів;

-         облік запасів і малоцінних та швидкозношуваних предметів;

-         облік результатів виконання кошторису;

-         складання і подання звітності до відповідних органів;

-         організація проведення інвентаризації;

-         організація контролю за фінансово-господарською діяльністю установи;

-         організація забезпечення бухгалтерського обліку;

-         організація розвитку бухгалтерського обліку.

3. Складає на підставі даних  бухгалтерського  обліку та забезпечує своєчасне подання фінансової та бюджетної звітності, статистичної та податкової звітності в порядку, встановленому законодавством.

4. Здійснює поточний контроль за дотриманням бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов'язань, їх реєстрації в територіальних органах Державної казначейської служби та здійсненням платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань.

5. Своєчасно та у повному обсязі перераховує податки і збори (обов'язкові платежі) до відповідних бюджетів.

6. Забезпечує дотримання вимог нормативно-правових актів щодо:

-         використання фінансових, матеріальних (нематеріальних) та інформаційних ресурсів під час прийняття та оформлення документів щодо проведення господарських операцій;

-         інвентаризації необоротних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів, документів, розрахунків та інших статей балансу.

7. Здійснює аналіз даних бухгалтерського обліку та звітності щодо причин виникнення дебіторської та кредиторської заборгованості та здійснює заходи щодо стягнення дебіторської та погашення кредиторської заборгованості, організовує та проводить роботу з її списання відповідно до законодавства.

8. Забезпечує:

-         дотримання порядку проведення розрахунків за товари, роботи та послуги, що закуповуються за бюджетні кошти;

-         контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель за публічні кошти;

-         достовірність та правильність оформлення інформації, включеної до реєстрів бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань;

-         повноту та достовірність даних підтвердних документів, які формуються та подаються до територіальних органів Державної казначейської служби в процесі казначейського обслуговування ;

-         зберігання, оформлення та передачу до архіву оброблених первинних документів та облікових регістрів, які є підставою для відображення у бухгалтерському обліку операцій та складення звітності;

-         користувачів у повному обсязі правдивою та неупередженою інформацією про фінансовий стан, результати діяльності та рух бюджетних коштів;

-         фінансовий відділ даними бухгалтерського обліку та звітності для прийняття обґрунтованих управлінських рішень.

9. Бере участь у роботі з оформлення матеріалів щодо нестачі, крадіжки грошових коштів та майна, псування активів.

10. Забезпечує проведення щорічної інвентаризації матеріальних цінностей у встановлені строки,  списання матеріалів та господарського приладдя.

11. Здійснює аналітичний облік надходжень і видач витратних матеріалів та інших матеріальних цінностей, забезпечує належний облік та проведення щорічної інвентаризації, списання  матеріальних цінностей.

12. Здійснює заходи щодо усунення порушень і недоліків у бухгалтерському обліку та штатній дисципліні, виявлених під час контрольних заходів, проведених державними органами, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства.

13. Веде встановлену звітно-облікову документацію, готує державну статистичну звітність з кадрових питань.

14. Готує накази з основної діяльності.

 

ІV. Відділ має право:

 

1. Взаємодіяти з виконавчими органами Олександрійської сільської ради, державними органами, іншими установами та організаціями з питань, що належать до його компетенції.

2. Одержувати у встановленому законодавством порядку від персоналу інформацію, матеріали та пояснення (у тому числі письмові), необхідні для здійснення покладених на Відділ завдань.

3. За погодженням з керівництвом брати участь у конференціях, семінарах, нарадах та інших заходах з питань компетенції Відділу.

4. На обробку персональних даних фізичних осіб відповідно до законодавства з питань захисту персональних даних для виконання покладених на Відділ завдань.

5. За дорученням керівництва представляти Відділ  в інших органах державної влади, підприємствах, установах та організаціях з питань, що належать до  компетенції Відділу.

6. Встановлювати обґрунтовані вимоги до порядку оформлення і подання до відділу виконавчими оргамами ради первинних документів для їх відображення у бухгалтерському обліку, а також здійснювати контроль за їх дотриманням.

7. Користуватись всім наявним устаткуванням ради для виконання поставлених задач.

8. Вносити в установленому порядку пропозиції щодо вдосконалення роботи з питань компетенції Відділу.

          9. Одержувати у встановленому порядку від посадових осіб документи, необхідні для виконання покладених на Відділ функцій.

 

V. Взаємодія відділу бухгалтерського обліку і звітності з іншими органами та структурами

 

Відділ бухгалтерського обліку і звітності в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з іншими виконавчими органами сільської ради, апаратом ради,  територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.

 

VI. Керівництво відділу бухгалтерського обліку і звітності

 

Відділ бухгалтерського обліку і звітності очолює головний бухгалтер, який призначається на посаду та звільняється з посади сільським головою згідно із законодавством про службу в органах місцевого самоврядування.

Головний бухгалтер Відділу бухгалтерського обліку і звітності:

Здійснює керівництво відділом, розподіляє обов'язки між працівниками, контролює їх роботу.

Забезпечує виконання покладених на відділ завдань щодо організації бухгалтерського обліку, господарсько-фінансової діяльності у визначеній сфері управління і контролює дотримання правил його ведення.

Здійснює методологічне керівництво бухгалтерським обліком і звітністю у підвідомчих структурах. Керує розробкою та впровадженням заходів щодо дотримання фінансової дисципліни. Організовує облік товарно-матеріальних цінностей, зберігання первинних документів, облікових реєстрів бухгалтерської звітності та своєчасне подання їх до архіву.

Розробляє поточні плани асигнувань на утримання апарату ради, інших виконавчих органів  ради, бере участь у розробці кошторису витрат на утримання підвідомчих структур та вносить пропозиції сільському голові щодо організації їх фінансування.     

Забезпечує контроль і відображення на рахунках бухгалтерського обліку господарських операцій, надання оперативної інформації, складання та подання зведеної бухгалтерської звітності відповідним державним органам у визначені терміни.

Здійснює контроль за законністю, своєчасністю та правильністю оформлення документів; використанням фонду оплати праці; встановленням посадових окладів; правильністю нарахування та перерахування податків до місцевого та державного бюджету, інших платежів; дотриманням встановлених правил проведення інвентаризації грошових, товарно-матеріальних цінностей, основних фондів, розрахунків і платіжних зобов'язань; стягненням у встановлений термін дебіторської та сплаченням кредиторської заборгованості. Забезпечує організацію проведення економічного аналізу господарськофінансової діяльності з метою виявлення резервів, запобігання втратам.

Подає на розгляд ради зміни до Положення про Відділ бухгалтерського обліку і звітності.

Планує роботу Відділу бухгалтерського обліку і звітності.

Вживає заходів щодо вдосконалення організації та підвищення ефективності роботи Відділ бухгалтерського обліку і звітності.

Звітує перед сільським головою про виконання покладених на Відділ бухгалтерського обліку і звітності завдань та затверджених планів роботи.

Забезпечує співпрацю з фінансовими організаціями та установами, розміщеними на відповідній території.

Видає накази з основної діяльності.

Здійснює інші повноваження, визначені законом.

Має право. Представляти раду в відповідних органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підвідомчих підприємствах, установах та організаціях з питань, що стосуються повноважень відділу. Одержувати в установленому законодавством порядку від виконавчих органів сільської ради, підвідомчих підприємств, установ та організацій інформацію та матеріали щодо бухгалтерського обліку, звіту і контролю. Залучати фахівців відповідних органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до повноважень відділу. Вносити сільському голові пропозиції щодо вдосконалення роботи з бухгалтерського обліку та звітності.

Повинен знати. Конституцію України; Бюджетний кодекс України; Податковий кодекс України; закони України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про службу в органах місцевого самоврядування", "Про державну службу", "Про бухгалтерський облік", "Про запобігання корупції" та інші закони України з питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування; укази і розпорядження Президента України, постанови Верховної Ради України, постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України, розпорядчі документи, методичні матеріали фінансових і контрольноревізійних органів з організації бухгалтерського обліку і складання звітності; практику застосування нормативно-правових актів щодо напрямів діяльності відділу; державну політику у відповідній сфері управління; основи економіки, організації праці та управління; порядок документального оформлення в бухгалтерському обліку облікових показників; методи економічного аналізу; трудове, фінансове та господарське законодавство; інструкцію з діловодства в органі місцевого самоврядування; основи психології; правила внутрішнього трудового розпорядку; правила ділового етикету; правила охорони праці та протипожежної безпеки; основні програми роботи на  комп'ютері, сучасні технічні засоби і технології обліково-обчислювальної роботи.

Кваліфікаційні вимоги. Вища освіта не нижче ступеня магістра, спеціаліста, вільне володіння державною мовою. Стаж роботи за фахом на службі в органах місцевого самоврядування, на посадах державної служби або досвід роботи за фахом на посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше 2 років.

 VII. Заключні положення

 

Відділ бухгалтерського обліку і звітності утримується за рахунок коштів сільського бюджету.

Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників Ввідділу визначаються в межах відповідних бюджетних призначень у встановленому  законодавством порядку.

Штатний розпис та кошторис Відділу затверджуються в установленому законодавством порядку.

Ліквідація та реорганізація Відділу здійснюється за рішенням сесії сільської ради


« повернутися

Код для вставки на сайт

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних